Bývá to pravidlem obvykle v období Vánoc, ale nejenom tehdy, kdy firmy chystají pro své klienty a obchodní partnery překvapení a pozornosti jako dárek. Mezi ty tradiční patří kalendáře, psací potřeby, hrnečky, klíčenky, kalkulačky, trička, hodinky, vína, … Nabídka je dnes už tak široká, že často nevíme, po čem sáhnout.
Většina darů se točí v období Vánoc a dárky podle toho většinou vypadají. Jedná se o kalendáře, diáře a novoročenky, které budou brzy v nadcházejícím roce potřeba. Dále jsou velmi oblíbené dary ve formě jídla a pití – nejrůznější vinné či barové soupravy či dary do kuchyně.
Jak ale postupovat obecně při volbě správného firemního dárku? Pravidlo číslo jedna říká, že by se mělo jednat především o věc praktickou, která obdarovaného potěší a on zbytečně nebude muset někde skladovat další nepotřebný krám. Zároveň se ale v poslední době velmi cení originalita, takže klasická pera či podobné psací potřeby již nenadchnou. Co zaujmout může, jsou různé hlavolamy, hry, kosmetické dárky, zrcátka, manikúry, soupravy na čištění bot a další neokoukané možnosti.
Je důležité si také ujasnit, kolik do této formy pozornosti chceme investovat – možnosti jsou různé a pohybují se v rámci několika korun až po tisíce. Jaký dárek tedy zvolit? Zde je důležité si uvědomit, jaké produkty ta která společnost nabízí a koho obdarovává. Významného klienta neodbudeme drobností a naopak menší obchodní partnery zase nezahltíme dárky ve vyšší cenové hladině. Důležitou věcí je zde samozřejmě také samotný rozpočet, který pro tuto příležitost máme – pokud máme spoustu klientů a malý rozpočet, budeme si prostě muset vystačit s nižší cenovou kategorií darovaných věcí.
A proč vůbec obdarovávat? Z hlediska psychologického se zavděčíte, zaujmete, a pokud se někdy daný klient či firma budou rozhodovat mezi vámi a konkurencí, může je právě tato maličkost přesvědčit o tom, že si jich vážíte a že tedy chtějí spolupracovat s vámi. Dalším plusem je možnost si hodnotu daru zahrnout do daňových výdajů.